Translate

mandag 14. mai 2018

To forskjellige uttrykk


Med alle de trærne rundt omkring som nå står i full blomst fikk jeg lyst til å ta noen bilder og skape litt forskjellig uttrykk.

I bildet over ønsket jeg større skarphet og kontraster og i bildet under ønsket heller en mer soft og diffus versjon. Litt forskjellige komposisjoner, men den vesentlige forskjellen i uttrykket ligger i at jeg i bildet øverst benytter en vignettering mot mørkt mens jeg i bildet under benytter en vignettering mot hvitt i kombinasjon med en bakgrunn som slipper til mer av dagslyset.

Utfordringen var også å finne en passende blomsterklase i enden av en gren. Jeg benyttet en telezoom med brennvidden 150mm (300mm effektivt) og en forholdsvis stor, åpen blender for å viske ut bakgrunnen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar