Translate

onsdag 9. august 2017

Ikke helt sant


Jeg må bekjenne at det jeg skrev i et tidligere blogginnlegg ikke var helt sant. Jeg skrev at jeg i år IKKE hadde tatt bilde av en blomsterflue engang. Det kan nok ha virket sånn fordi jeg knapt har sett slike i sommer, men når jeg så gjennom arkivet mitt fant jeg noen bilder fra juni av en kulehaleflue som tilhører blomsterflue familien.

Grunnen til at jeg ikke la de ut da, tror jeg, var nok at de satt på en veldig hvit blomst og i kombinasjon med en moderat stor blender ble det hvite enda mer utvisket. Hvite blomster er alltid veldig krevende fordi de lett kan bli utbrente. Her er de faktisk ikke utbrente. Årsaken til at det er lite info i de hvite blomstene er at de har veldig lite tekstur og at de er uskarpe i tillegg.

Jeg har dempet det hvite både med å legge på en vignettering på bildene samt også penslet med Burn.

Men like fullt tok jeg da noen bilder av blomsterflua, - en av de veldig få jeg så i år. Så får jeg glede meg over denne ene og håpe på enda flere neste sommer for jeg synes de hører sommeren til.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar