Translate

lørdag 8. oktober 2016

Linselus


Begrepet "Linselus" henspeiler på at noen kommer med på et bilde som ikke skulle vært der. I dette tilfellet det flyvende insektet rett foran øyestikkeren.

Jeg husker faktisk ikke om insektet ble fanget av øyestikkeren eller rettere sagt jeg så ikke hva som skjedde da jeg tok bildet for det var først hjemme under redigeringen at linselusea åpenbarte seg. Sånn er det ofte, at linselusa ikke blir lagt merke til før i ettertid.

Begge bildene jeg viser er såkalte vannymfer som er små øyestikkere, men de finnes både i små og en del større varianter. Begge disse er såkalte store vannymfer henholdvis rød og blå.

På bildet under klarte jeg ikke å posisjonere meg slik at jeg fikk en rolig bakgrunn. Den kom mens jeg klippet gresset og satt stille på samme sted lenge nok til at jeg fikk løpt inn og hentet kamera. Så fikk jeg tattbare ett bilde før den fløy sin vei.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar