Translate

fredag 10. oktober 2014

Rød vannymfe


Denne røde vannymfen var mer enn villig til å posere for meg på brygga, men å sette seg på et dekorativt strå ville den ikke denne gangen.

Jeg benyttet mitt Olympus kamera med skjermsøker hvor jeg kunne sette kamera helt ned på brygga og vippe ut skjermen 90 grader slik at jeg fikk vannymfa i søkeren. Bildeinfoen var forøvrig 400mm, f/8, 1/320 sekund, håndholdt med innebygget bildestabilisering.

Dessverre var det full sol slik at øynene fikk utbrente høylysflekker. Ikke mye å gjøre med det og kanskje var det nettopp på grunn av sola og varmen at nymfen satte seg der?


2 kommentarer:

  1. Tror jeg aldri har måtte scrolle så langt nedover for å oppdatere meg som denne gangen. Virkelig mye nytt og spennende fra din front, Knut... og det ser ut som du koser deg ordentlig med din nye måte å fotografere på... tenker på Perspectives_ seriene dine!
    Ha en riktig fin helg, Knut med det som måtte finnes igjen av blomster og innsekter:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så godt å høre fra deg igjen! Long time no see.

      God helg til deh også!

      Slett