Translate

søndag 13. juli 2014

Bruk gjerne din telelinse


Hvis du synes det er lite kontraster i den hvite blomsten, så har du helt rett. Den er faktisk veldig hvit og har nesten ikke noe mønster eller kontraster annet enn de gule støvbærerne.

Den står på terrassen og har lange, tynne grener som svaier i vinden, og når det blir for mye vind eller sol, så lukker den blomstene for å beskytte de. Blomstene ser da visne ut, men straks det blåser mindre eller sola blir mindre intens, så åpner de seg igjen.

Jeg tok dette bildet med mitt teleobjektiv som gir en effektiv brennvidde på 800mm på mitt kamera. Da blir bakgrunnen garantert visket ut. Men du kan gjerne bruke en noe kortere brennvidde (f eks 200mm) og oppnå mye av den samme effekten.

Jeg tror det er en veps som sitter i blomsten, men av en annen type enn den vanlige som har langt mere gult og med mørke striper. Her er det omvendt, - mørk i fargen og med gule striper. Noen som kan hjelpe meg?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar