Translate

fredag 4. juli 2014

Blir det en makrosommer?

Trolig en nymfe av Kåltege

Etter å ha tatt en tur i hagen på hytta så er jeg faktisk svært usikker. Jeg lette på de vanlige stedene jeg vanligvis finner mange insekter, men jeg måtte bare konstatere at det var ikke mange å finne. Dette ble bildene av de få jeg fant.

Naturen virker veldig tørr. Det er lite blomster og mye tørt gress. Det må være stor brannfare nå både for gress og skogbranner.

Jeg undres hva dette skyldes. Vinteren har jo vært mild og likedeles også våren og forsommeren. Men den forrige vinteren var meget kald og tok nok knekken på mye av insektslivet.

Kanskje vekkes naturen til live igjen dersom det kommer en periode med regn og varme?


En og annen bløtvinge var å se, men ikke så mye annet.



1 kommentar:

  1. Oj Oj Oj!!De var fine!Frister å prøve macro fotografering når jeg ser på disse :)

    SvarSlett