Translate

lørdag 6. juli 2013

Makroskudd uke 27


Det var en gang en sommer, en sommer hvor jeg oppdaget og virkelig forelsket meg i valmuer. De er så spesielle disse blomstene og så vakre i alle livets faser fra knopp til blomst til frøkapsel. (Du finner mange av bildene på bloggen min.)

De er høyst forskjellige i form og farge og størrelse. Den sommeren fotograferte jeg en masse forskjellige valmuer fordi jeg var så heldig å finne de ganske nære der jeg bor. Nå er de borte fordi et hus ble bygget der hvor den vakre blomsterenga med mangfoldet av valmuer var.

Denne valmuen valgte jeg å fotografere i motlys bare fordi jeg syntes den ble vakrest slik.

Som vanlig tatt med Nikon D700, Sigma 150mm makrotele med lyset målt i ett punkt på skyggesiden av blomsten.

3 kommentarer:

  1. Beautiful picture!
    Many greetings.

    SvarSlett
  2. Å, dette er nydelig. Motlyset, fargene, den sentrerte komposisjonen. Takk for at du deler!

    - Merete

    SvarSlett
  3. Og jeg forelsket meg i valmuer etter at jeg "oppdaget" de her hos deg, Knut! De er aldeles skjønne... men har ikke fotografert mer enn en selv...
    Men det er som jeg sier,- at du er øyeåpneren min når det gjelder i alt det fantastiske der ute...men alle disse ulike billene og alle andre kryp du fotograferer, finner jeg liksom fortsatt ikke (kanskje jeg ikke tør å finne dem:))
    Fine sommerdager ønskes din vei:)

    SvarSlett