Translate

søndag 10. mars 2013

Makroskudd uke 10


Denne gangen velger jeg meg en prestekrage og presentert på en noe annerledes måte enn jeg ofte gjør.  Her ligger fokus på bare noen få av kronbladene og bildet er tatt på fullt åpen blender som gir liten dybdeskarphet.

Når jeg velger meg dette bildet, så er det fordi det gir meg sterke assosiasjoner til sommer og solfylte dager, og er det noe jeg lengter etter akkurat nå så er det nettopp det.

Og så sier meteorologene at våren ikke kommer før kanskje etter påske. Skal vi tro på dem?



7 kommentarer:

  1. Ja, enig med deg i at uttrykket i dette bildet gir assosiasjoner til solfylte, deilige sommerdager,- håper vi får mange av de denne sommeren. Nå er jeg lei av ustabile luftmasser og øsende regn.
    Ha en riktig fin søndag, Knut:)

    SvarSlett
  2. Hvor er det smukt! Fin lethed og dejlige sarte farver som understøttes af kraftig gul. Virkelig et dejligt billede :-)
    Her har vi haft et par forårsdage, idag er det 13 grader og solskin.....men de siger også her at sneen kommer tibage i løbet af ugen :-)
    Rigtig god søndag.

    SvarSlett
  3. Helt utrolig nydelig!!! Drømmer om sommer og sol. Har hatt noen fine soldager her i det siste, og fått litt vårfølelse. Håper den kommer for fullt snart:)
    Ønsker deg ei fin uke:))

    SvarSlett
  4. Ljuvligt, ljuvligt!
    Än så törs jag inte börja längta,
    vintern håller sig kvar hos oss ett bra tag till.
    Hälsn
    M

    SvarSlett
  5. Så vackert Knut! Jag älskar att fotografera Prästkragar och vill du kan du kika här på två av mina! =)
    http://www.alklid.fotosidan.se/blog/95600.htm
    Ha en jättefin dag och ta väl hand om dig!
    Bästa hälsningar
    Heléne

    SvarSlett
  6. så nydelig Knut ! begynner å glede meg til våren.
    hilsen dirk

    SvarSlett
  7. Nydelig!
    Sart og sommerlig.

    Jeg skal så flere sorter frø fremover nå.
    Gleder meg til å se at det vil spire og gro,
    - og til sommeren, ikke minst.
    Til å stelle med plantene,
    og å fotografere dem...

    Alt har sin tid.
    Og våren er like om hjørnet, vil jeg tro.

    Optimistisk hilsen fra meg denne tirsdagskvelden.
    Fortsatt god uke!

    SvarSlett