Translate

søndag 10. februar 2013

Makroskudd uke 6


De bildene jeg plukker frem som "mine skudd" er bilder som betyr noe ekstra for meg. Her valgte jeg å ta med mye av omgivelsene fordi jeg følte det svært vanskelig å utelate noe fra bilderammen.

Nærbilde av sommerfuglen har jeg jo mange av. Her var helheten viktigere enn bare sommerfuglen.

Bildet gir meg en riktig god følelse av sommer og gir også uttrykk for den lengsel jeg for tiden har om en god og solfylt sommer.

Bakgrunnen her er en grønn gressplen og med en 150mm telemakro kastes den ut i et ensfarget grønt slør. Skarpheten er lagt på sommerfuglens hode, og med en tilstrekkelig liten blender er dybdeskarpheten ganske god.

7 kommentarer:

  1. Butterfly-helicopter))))
    well done!

    xoxo, Juliana | PJ’ Happies :) | PJ’ Ecoproject

    SvarSlett
  2. som vanlig fra deg Knut, flott.
    hilsen dirk

    SvarSlett
  3. Jeg drømmer meg bort i fine macrofot her, og tenker at sparegrisen bare MÅ slaktes før våren kommer i gang :-) Nydelig Knut!

    SvarSlett
  4. Herlig å vandre rundt i dine macrobilder.
    Jeg syntes det er mest moro med macro, men jeg har det kun som hobby.
    Er veldig glad i å fly i skog og mark med camera og makroobjektivet om sommeren.
    Kommer tilbake hit.
    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  5. Tusen takk til dere alle!

    mvh Knut

    SvarSlett