Translate

lørdag 25. august 2012

Makroskudd uke 34


Jeg har vel sjelden ledd så mye som når dette bildet dukket opp på skjermen min. Når jeg tok bildet trodde jeg at det bare var et bilde av en vakker morgenduggfrisk blåklokke, men så oppdaget jeg plutselig en linselus! Se godt etter i øverste venstre hjørne! Jeg innbiller meg at den smiler til meg.

Hadde jeg sett den når bildet ble tatt, så hadde jeg selvfølgelig tatt flere bilder av denne kjekke karen.

Så dette bildet betyr mye for meg og må selvfølgelig med i min samling av makroskudd.

Linselus er jo et begrep på at noen blir med på et bilde som ikke skulle vært der.


Tidligere presenterte makroskudd:



4 kommentarer:

  1. Trevligt att hitta din blogg. Jag fotograferar mycket i makro och ser "det lilla i det stora".
    Här kan jag få mer tips och inspirataion!

    http://bilderochtankardotcom.wordpress.com/

    /Lola

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Lola!

      Tittet på bloggen din og der var det jättemycke fint å se!

      Slett
  2. Ah, så vakkert Knut! Linselus,- så passende beskrivelse! Jeg hadde faktisk nesten samme opplevelse den dagen jeg holdt på med disse maurene,- ga opp for de pilte så fort rundt,- fant et interessant blad, og oppdaget plutselig at det satt en raring der, men akkurat for sent til å fokusere på den (holdt nemlig på å eksperimentere med største blender), og vips så var den borte før jeg fikk stilt om! Grrr,-men det kommer vel flere anledninger!
    Takk for historien denne uken:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du lykkes nok en gang!

      Den som ikke gir opp finner alltid en mulighet!

      Slett