Translate

søndag 2. oktober 2011

En liten høstfilm


NYHET!
Jeg kommer til å legge ut på bloggen min korte videoer fordi jeg synes dette noen ganger bedre kommuniserer mine opplevelser i naturen enn bare stillbilder.

Filmen under er mitt første forsøk på å lage en video, så dere må unnskylde mine manglende erfaringer med dette. Håper likevel dere finner glede i å oppleve den.

Men av en grunn jeg ikke skjønner blir kvaliteten på videoen veldig mye dårligere enn den egentlig er. Den er tatt opp i høyeste HD-kvalitet, og jeg har konvertert den til Quicktime som Blogger skal støtte, men den vises bare i et knøttlite vindu mye mindre enn i Quicktime. Noen som vet hvilke innstillinger jeg må endre i Blogger? Kanskje det er bedre å legge den på YouTube og legge link dit? Please help me!

Ikke se den i fullskjermsmodus! Det er ikke pent, dessverre. Se den heller på Flickr! (Bruk linken øverst på siden!) Det gir et helt annet inntrykk. Håper jeg kan finne ut av hva jeg må gjøre på Blogger for å få det penere.


Vidoen ble tatt opp i dag og viser noe av det jeg fant på min tur i hagen. Fortsatt er det et snev av sommer her. Selv om det er mye tåke så er temperaturen god.

Videoen er produsert ved hjelp av en Panasonic Lumix G3 med en Nikon 105mm Makro. Så har jeg til slutt redigert opptakene i iMovie på min Mac.

Og noen høstbilder
Sommeren er på hell. Høsten er her uten tvil, men det er av og til et snev av sommer. Temeparturen er fortsatt god, opp mot 20 grader, men det er mye tåke til langt ut på dagen. Vi bor jo veldig havsnært.

En liten observasjon: Noen blomster remonterer, dvs de blomstrer på nytt. Jeg tror de blir forvirret av de høye temperaturene.

Bildet øverst og bildet under er også tatt med samme kamera og objektiv som på videoen.


De neste bildene ble tatt med Nikon D700 og Sigma 150mm Makro.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar