Translate

søndag 18. september 2011

Nå ER høsten her


Om jeg tidligere har sagt at "høsten banker på døren", så kan jeg nå bare slå fast at nå ER høsten her! Naturen nærmest eksploderer i sterke og nesten crazy farger, - se bare på bildet over og under som går helt fra grønt til oransje til gult til rødt og til rosa. Hvilken fargepalett! Jeg har til og med desaturert bildet, - fordi fargene var så utrolig sterke!


En edderkopp hadde gjemt seg inne i et blad, men jeg fikk lokket den frem. Det var en Vevkjerring.


Det er masse rognebær i år. Bildet over og under er ikke gode eksempler på hvor mye bær det er. Jeg måtte bare finne noen som var litt fotogene. Forøvrig bugner trærne med rognebær, - hvilket jo skal bety at det blir masse snø i vinter! Vi kan bare glede oss!


NB! Tatt i 2009


Det er masse sopp også. Denne tror jeg ikke det er lurt å spise. Det er vel en fluesopp av et eller annet slag selv om den ikke har så mange hvite prikker.


Lyngen blomstrer også flott nå med sine sterke rosa/lilla farger.


Og hvorfor tok jeg med denne da? Ikke aner jeg hva den heter, og ikke er det vel heller noen typisk høstblomst. Jeg bare fant den i en blomsterkasse utenfor et shoppingsenter og fordi jeg syntes den var pen så måtte jeg bare ta et bilde av den.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar